. . مجتمع آموزشی باهر . . .

بروز استعدادها و هنرهای رشد یافته

بروز استعدادها و هنرهای رشد یافته

با یاری و لطف خداوند کریم ، مجتمع آموزشی باهر در سال 1400 با تکیه بر توان علمی و سابقه آموزشی درخشان همکاران و اساتید حاضر در مرکز استعدادهای درخشان شهید باهنر ناحیه 3 کرج تاسیس شد.

این مجموعه ی با تجربه و خبره و مطالعه نظام­ های آموزشی موفق در جهان سعی کرده اند از بهترین برنامه های آموزشی استفاده نمایند. یکی از ویژگی های این مجموعه این است که کسب مهارت های مختلف توسط دانش آموزان را به موازات کسب دانش ، سر لوحه خود در امور آموزشی و تربیتی قرار داده است.

به همین منظور این مدرسه دارای ویژگی های منحصربفردی بوده، که در ادامه به برخی از آنها اشاره می نماییم.

تدریس متفاوت
تدریس در این مدرسه با شکل سنتی آن که در بسیاری از مدارس مرسوم است، متفاوت می باشد. در این روش معلم با روش سخنرانی به ارائه مطالب درسی نمی پردازد، بلکه سعی می شود با طراحی پروژه های دانش آموزی، دانش آموز خودش به صورت کاربردی آن مطلب درسی را فرابگیرد. معلم در این روش از جایگاه سخنران خارج شده و یاری دهنده و پشتیبان دانش ­آموز، در انجام پروژه های فراوانش خواهد بود.

به همین جهت از شیوه آموزش معکوس که شیوه ای مورد قبول کارشناسان علوم تربیتی و تکنولوژی آموزشی بوده استفاده خواهند کرد.

در آموزش معکوس محور تدریس دانش آموز است به شکلی که استاد قبل از کلاس محتوای آموزشی خود را طراحی و تهیه کرده و برای دانش آموزان ارسال می نماید ( آفلاین یا آنلاین با استفاده از وب سایت مرکز و همچنین سامانه شاد و پیام رسان های دیگر) و دانش آموزان قبل از جلسه بعدی کلاس محتوای آموزشی را مشاهده کرده و مطالب را می آموزند و سپس در جلسه آموزشی استاد نسبت به رفع اشکال و پاسخ به سوالات احتمالی و توضیحات تکمیلی درس اقدام می نماید.


با توجه به روش های نوینی که برای تدریس وجود دارد، هنوز تدریس سنتی به شکل سخنرانی معلم از جایگاه ویژه ای در نظام های آموزشی برخوردار است. به نظر متتخصین آموزش، باید حجم حدود یک سوم از کلاس های دانش آموزان به شکل تدریس مستقیم برنامه ریزی شود. و در دو سوم باقی کلاس ها، دانش آموزان همچون یک پژوهشگر به انجام پروژه های فردی و گروهی خود بپردازند. 
با این روش دیگر محیط کلاس برای دانش آموزان کسل کننده و خواب آور نبوده و مطالبی که به دانش آموزان منتقل می شود برای همیشه در ذهن آنها باقی خواهد ماند.

رویکرد فناوری اطلاعات
یکی از رویکردهای اصلی مدرسه باهر ، رویکرد فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال می باشد. به همین جهت از فناوری اطلاعات و سیستم های رایانه ای بیشترین استفاده می شود. در این مدرسه هر کلاس مجهز به یک دستگاه رایانه بوده و با اتصال به شبکه داخلی مدرسه به منابع مناسب دسترسی پیدا می کنند. برای این منظور بانک اطلاعاتی جامعی نیز برای دانش آموزان به تفکیک پایه تحصیلی فراهم شده و به موقع در اختیار آنها قرار می گیرد.

همچنین کلیه کلاس ها مجهز به پروژکتور بوده و از تمام امکانات برای رشد دانش آموزان استفاده می شود.

 

آموزش مجازی (غیر حضوری)
همانطور که قبلا در آموزش معکوس اشاره شد. بخشی از آموزش بصورت غیر حضوری و خارج از ساعت آموزش رسمی انجام می گیرد. اما با توجه به شرایط موجود در جامعه ما و جهان و شیوع بیماری کرونا بخش مهمی از آموزش ها از حالت حضوری خارج شده و به شیوه مجازی ( آفلاین و آنلاین) برگزار می گردد.

مجتمع آموزشی باهر با تجربه فوق العاده و گرانبها (از اسفند 1398 تا کنون) بخش بسیار زیادی از آموزش های مرکز را در فضای مجازی و در بستر و پلت فرم SKYROOM بصورت کاملا آنلاین و تعاملی انجام دادند. علیرغم سختی آموزش مجازی برای دانش آموزان و اولیاء و همچنین اساتید ، بسیاری از دانش آموزان اذعان داشتند که با این روش خیلی خوب و مفید از مطالب ارائه شده استفاده کرده و حتی از کلاس های حضوری نیز موثر تر بوده است.

 
نمونه تدریس مجازی آنلاین ریاضی هفتم استاد موسوی   نمونه تدریس مجازی آنلاین عربی نهم استاد زرینی

 

 
نمونه تدریس مجازی آنلاین ریاضی نهم استاد کرم پور   نمونه تدریس مجازی آنلاین قرآن هفتم استاد اطهری فرد

برای مشاهده نمونه فیلم ها روی هر عکس کلیک کنید

نمونه تولید محتوا اساتید (تدرس آفلاین) 
1- تدریس زیست شناسی استاد قلیزاده ویژه مدارس سمپاد


ارتباط صمیمانه بین معلم و دانش آموز
از نظر ما تا زمانی که دانش آموز در مدرسه احساس راحتی نداشته باشد و محیط مدرسه را محیطی استرس ­زا و تنش آفرین بداند، به مدرسه اعتماد نکرده و در مسیر رشد قرار نمی گیرد. از این رو سعی می شود محیط مدرسه کمترین میزان تنش ممکن را داشته باشد تا دانش آموز در آن احساس راحتی نماید.
برای این منظور باید مربیان دانش آموزان با آنها ارتباط صمیمانه ای برقرار کرده و با درک ویژگی های نوجوانان با آنها همراه بوده و مدرسه از حالت مچ ­گیری و بی اعتمادی خارج شده و خود را در کنار دانش آموزان احساس کند.

درس زندگی در کنار درس روزانه
مدرسه باهر وظیفه خود را فراتر از آن می داند که تنها به تعلیم دانش به دانش آموزان بپردازد. از نظر فعالان مدرسه، مدرسه وظیفه دارد تمام ویژگی های شخصیتی دانش آموزان را مورد توجه قرار دهد. ویژگی هایی نظیر اعتماد به نفس، احساس هویت، نظم، مسئولیت پذیری، اخلاق، ادب و ...
همچنین مدرسه وظیفه دارد علاوه بر آموزش علوم به دانش آموزان، آنها را از نظر مهارت های اجتماعی و همچنین مهارت های فنی مورد حمایت قرار دهد. مهارت هایی همچون مهارت های رایانه ای، آداب معاشرت، مدیریت خود و ...
برای این منظور دانش آموزان از یک مربی برخوردارند که نقش مشاور و مسئول پایه دانش آموزان را بر عهده دارد. این مربی از افراد قابل اعتماد و توانمند انتخاب شده و باید همچون برادر بزرگتر دانش آموزان را درک کرده و همراه و پشتیبان آنها باشد. سعی می شود این مربی در طول دوران تحصیل دانش آموز، به صورت ثابت، همراه او باشد تا بتواند با دانش آموزان ارتباط صمیمانه ای برقرار کرده و به ویژگی های اخلاقی آنها آشنا گردد. این مربی وظیفه دارد علاوه بر مباحث درسی به ویژگی های اخلاقی و توانمندی های دانش آموزان نیز توجه کند.

اعطاء مسئولیت به دانش آموزان
یکی از ابزار مهم رشد اجتماعی نوجوانان، توقع انجام مسئولیت های اجتماعی از ایشان است. تنها در فضای انجام این مسئولیت ها است که نوجوانان می تواند به رشد اجتماعی دست پیدا کند. اما متاسفانه به دلیل عدم اعتماد به نوجوانان این مسئله در جامعه ی امروز ما بسیار کمرنگ شده است

در مدرسه باهر سعی می شود با دادن مسئولیت های مختلف به دانش آموزان به این بخش از رشد آنها توجه کافی شود. به این منظور مسئولیت هایی از قبیل مدیریت کلاس، مدیریت کتابخانه، روزنامه نگاری، کمک به یادگیری دیگر دانش آموزان، ثبت فرایند آموزشی کلاس در وب سایت ، حضور و غیاب و ... به عهده دانش ­آموزان گذاشته خواهد شد. البته باید گفت که این مسئولیت ها بین تمام دانش آموزان تقسیم شده و فشار زیادی به دانش آموزان وارد نمی آورد.

یکی از بارزترین نوع همکاری و مشارکت عضویت دانش آموزان در گروه های مختلف درسی و پرورشی می باشد.

 

تشکیل نمایشگاه های پژوهشی و دست سازه 

یکی از اهداف اصلی کسب علم و دانش به کارگیری و استفاده از آن دانش در زندگی و به ظهور رساندن یافته های علمی و دانش های کسب شده است. در این راستا تشکیل کلاس های پزوهشی و تحقیقات علمی و همچنین راهنمایی برای ساخت دست سازه های سخت افزاری و نرم افزاری از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است که در این مرکز توجه و اهتمام خاص خواهد داشت.

دانش آموزان پس از شرکت در این کلاس ها و آشنایی با اصول کار تحقیق و پژوهش بصورت انفرادی یا گروهی سعی در انجام یک پروژه علمی ، تحقیقاتی و پژوهشی خواهند داشت. یافته های دانش آموزان یا صرفا بصورت پژوهش و یافته پژوهشی ثبت می شود و یا منجر به ساخت دست سازه و وسیله ای کاربردی خواهد شد.

گزارشی از این نمایشگاه ها در سال های گذشته :

  

    

 

بازارچه کسب و کار دانش آموزی

بازارچه‌های کارآفرینی و دست ساخته های دانش آموزان در دبیرستان متوسطه با هدف ایجاد رقابت و مهارت‌ آموزی و آشنایی با محیط کسب و کار در بین دانش آموزان برگزار می‌شود تا با تجربیات عینی بتوانند در آینده کاری خود عملکرد بهتری داشته باشند. 

دراین طرح دانش‌آموزان ضمن ارائه آثار خود با نحوه داد و ستد آشنایی پیدا می کنند، گفت: از جمله اهداف تشکیل بازارچه های کارآفرینی ترویج این رشته ها است.

موفقیت برپایی این نوع بازارچه‌ها در مدارس منوطه به همراهی دبیران و معلمان آنان است تا تصویری واقعی از موقعیت شغلی و محیط بازار کار را برای دانش آموزان ایجاد کنند و استعداد های ویژه را شناسایی کرده و راهنمای آنان برای انتخاب شغل در آینده باشند.

 

یکی از اهداف اصلی کسب علم و دانش به کارگیری و استفاده از آن دانش در زندگی و به ظهور رساندن یافته های علمی و دانش های کسب شده است. در این راستا تشکیل کلاس های پزوهشی و تحقیقات علمی و همچنین راهنمایی برای ساخت دست سازه های سخت افزاری و نرم افزاری از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است که در این مرکز توجه و اهتمام خاص خواهد داشت.

  

 

  

اگر شما نیز برای تعلیم و تربیت فرزندتان مدرسه باهر را انتخاب کردید یا به دنبال اطلاعات بیشتر در رابطه با این مدرسه هستید، می‌توانید از راه‌های ارتباطی زیر اقدام کنید:

تلفن همراه : 09123890338 

نشانی فعلی :  کرج بلوار رستاخیز ( جمهوری اسلامی ) خیابان 15 غربی (شهید بدر) پلاک 15

 

تلفن : 34422356

 

مجتمع آموزشی باهر / ناحیه 3 کرج


پیامک : 021000012345 



مجتمع آموزشی باهر / ناحیه 3 کرج

از طریق فرم زیر می توانید با من تماس بگیرید.

آدرس فعلی : کرج بلوار رستاخیز ( جمهوری اسلامی ) خیابان 15 غربی (شهید بدر) پلاک 15

تلفن : 34422356

سامانه جهت دریافت پیامک : 021000012345 

همراه :  09123890338

پست الکترونیک : baahersch@gmail.com          

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.